2011. március 18., péntek

(a mosolygó férfi)


Egyáltalán nem volt sötét, viharos éjszaka, inkább hűvösen tavasziasnak tűnt, amikor a buszról lehuppant elénk az ember, aki mosolygott. Rögtön a kezünkbe nyomott két vékony füzetkét Istenről és a hitről, aztán csak jött mellettünk, és már nem csak mosolygott, hanem beszélt is.

Amikor a Titanic épült (mesélte a férfi), a gőgös tulajdonosok istentagadó feliratot festettek az oldalára, aztán jött a jéghegy, és (mondta jelentőségteljesen) pont a feliratnál ütötte át a hajót. Közben mentünk tovább, és még mindig mosolygott és beszélt, mert a Halál egy ember (magyarázta lelkesen), aki egyszer berepült mellé az autóba, és akkor mégsem ütköztek neki egy betonoszlopnak. Addigra átértünk a zebrán és óvatosan kezdtünk elhúzódni a közeléből. Imádkozni fogok értetek (kiáltotta még utánunk) és mosolyogott, a teljesen átlagos, szinte kispolgári kardigánjában, de akkor már nem tudtam úgy nézni rá, hogy ne jusson eszembe a Twin Peaks tévésorozat.

Az egészben amúgy az időzítés volt a legérdekesebb, mert alig pár nappal azután történt, hogy megküzdöttem a regényötletemmel (lásd egy posttal lejjebb). A regényben fontos szerepet kapnak azok az embertársaink, akik egészen bizarr történetekkel találnak meg minket a budapesti utcákon, és a szinopszis írása közben éppen arra gondoltam, hogy a fiktív meséken kicsit tompítanom kellene, mert némelyik túlságosan irreálisnak tűnt, de most elmúlt ez a késztetés, sőt.

3 megjegyzés:

Nihil írta...

brainoiz: a valóságon senki sem kéri számon, hogy valótlan. :) Amúgy nem számít, ha egy fiktív mese meglehetősen bizarr, amíg passzol a mű hangulatához ("Emberek, gengszter-ananászok támadtak meg a sikátorban!").
Ezek az emberkék amúgy viccesek tudnak lenni... egyszer munkába menet állított meg két öregúr (egyenesen nekem jöttek), kérdezvén, hogy "Fiatalember, maga szerint bízhatunk abban, hogy az ez az istentelen világ megváltást nyer?" Azt feleltem őszintén és udvariasan, "Bízhatunk!", és továbbmentem. Elvégre bizakodni mindig kell.
Észtországban pedig egy ifjú mormon akart megtéríteni... nagyon udvarias volt, pont a megfelelő távolságban intett nekem (nem az utca végéről, torpedóként megcélozva, nem minden nélkül nekem jőve), és beszélgetni akart velem. Jót is beszélgettünk, de megtéríteni nem tudott. Igen, Utahból jött, félhónapot van már kint. Én akkor voltam egyet, nagyon szép hely, de egyszer jöjjön el hozzánk is. Aztán végül ő zárta le a beszélgetést azzal, hogy ez mind nagyon szép, de neki most már tényleg mennie kell. Békében, barátságos hangnemben váltunk el, nem volt kikerülés, kínos feszengés, a beszélgetés is érdekes volt, nem is lettem mormon és én kaptam meg azt, amit általában ő szokott hallani.
Igen, aznap ráértem. De mondjuk én olyan vagyok, hogy ha éppen ráérek, akkor meghallgatok mindenkit, ha emberien szól hozzám. :)

Vesta írta...

A valóság időnként elképesztően szürreális tud lenni :)

Névtelen írta...

En a 76-os trolin uldogelve ereztem rendszeresen ugy, hogyha egy filmben latnam ezt a snittet, tulzasnak talalnam...