2007. február 12., hétfő

(A döbbenetes igazság Vincent Prendergastról!!!)

Megkésve, de felfedeztem egyik személyiségemet az index könyvblogjában.

Vincent Prendergast tényleg álomzabáló oltmolyokat tenyészt padlásszobájában?

- kérdezi Tony Caviar.

Nem is rossz. De ha tippelni lehet, én azt mondanám, hogy Vincent Prendergast valójában a Karib-tenger egyik összkomfortos szigetén éldegél egy vörös, egy szőke és egy barna… ööö… titkárnő társaságában, akik kizárólag vékony bikiniket hajlandóak hordani munkaruhának; Prendergast amúgy csak kis napernyőkkel és szívószálakkal ellátott italokat iszik és kubai lányok feszes combjai között sodort szivarokat szív. Oltmolyokat inkább én tenyésztenék, ha valaki; de nem, mert eléggé veszélyes nekem a macska.

Egyébként kicsit zavaró dolog így kiemelve látni ezt az álnevet, és ez el is vezet az örökös problémáig. Azon a néhány találkozón, ahová volt szerencsém meghívót kapni, következetesen odabiggyesztették az álnevet a nevem mellé. Ezzel viszonylag fura helyzetbe kerülök. Ha leszedetem, úgy tűnik, mintha szégyellnem kellene szegény Prendergast regényét, pedig nagyon szerettem írni. A helyzet azonban mégiscsak az, hogy eddigi két álneves regényem a lehető legklasszikusabb sideproject volt, hozott anyagból. Nem ugyanaz, mint a többi iromány.

Így viszont - pláne a "különös nevű" írók közé sorolva - úgy fest, mintha magam is tevékenyen hódolnék a magyar szórakoztó irodalom veretes, álnevezős hagyomának. De nem. Sőt éveken át következetesen küzdöttünk whoisnottal (később Robinnal és Brighttal) vállvetve, hogy igenis vállaljuk a nevünket. Azóta meg már van például a Hetvenhét, csupa magyar szerzővel.

Azt hiszem, ez az álnév kicsit olyan nekem, mint a farmerbe tapadt rágó. Különösen mókás ezen töprengeni egy brainoz név alatt futó blogban.

Egyébként Csáp Géza felvetése tetszett.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

:D ez tényleg jó így! :D valóban, én is büszkén vállalom ősi whoisnot nevemet...

és ha esetleg Mr Prendergast (Csáp Géza le tudta írni pontosan! whoah!) írna valami újat, ezen a néven? regényei, novellái számának statisztikáján javítandó? vagy ő már végleg visszavonult?

brainoiz írta...

hmm, azt nem mondanám, hogy visszavonult, inkább úgy fogalmaznék, hogy neki való feladatra vár. :) de valószínűleg nem a közeljövőbem vetítik az égre a Prendergastok koktélospohárral kereszetezett manilaszivar-jelét...

Névtelen írta...

jó volt a Perdido, na.
egyrészt giccses szar, másrészt azért elég jó
tetszett