2006. május 5., péntek

(Még mozog!)

Az elmúlt két hét nagy részét a klaviatúra előtt töltöttem, átlagosan napi tizenöt-tizenhat órán keresztül pusztítva azt a kissé terjedelmesre sikerült regényt, amit ezek szerint durván három hét alatt sikerült lefordítani. Eközben ismételten kiégett az agyam, sorban hanyagoltam el a fontos teendőket és megcsodálhattam, hogy az ablakon túl – bár számomra elérhetetlenül – befurakodott a világba a tavasz, ami ezúttal tartósnak bizonyult, kivéve, ha végre kimozdulhattam (hogy átmenjek a másik munkahelyemre, a másik gép elé), mert akkor már-már mitikus erővel zúdult le az eső. A múlt héten például olyan fergeteg szakadt az irodaházra, hogy a fedett átrium üvegtetejét verdeső jég zajától alig hallottuk egymás hangját. Mintha a brókercégek alkalmazottai géppuskázták volna egymást a földszinten, a főbejáratnál pedig kosztümös lánykák csodálkoztak rá a friss esőillatra.

Szerencsére ez a tendencia nem tartott ki a hétvégén, amit barátokkal töltöttünk Hollókőtől nem messze (remek fantasy helységnév, bár a szintén közeli Lázbérci-víz nevű tavat és a fiktív Varjúdombot nem veri), ettünk, beszélgettünk és ittunk, személy szerint az utolsó este túl sokat, túl sokféléből. Az éves rekordot döntögető másnapi fejgörcsre ez persze nem lehet magyarázat, valószínűleg a vendégház mellett álló félkész, de riasztóan rejtélyes Akol urai vitték mélyűri utazásra az agyamat. Egyébként csodaszép a táj arrafelé, ezért sokat mentünk hegyen, völgyön és erdőben. Kellett ilyen.

Aztán hazajöttem, bevágódtam a billentyűzet elé és kisebb megszakításokkal gépeltem csütörtök reggelig. Egy könyv kipipálva.

Örömömet némileg rontja, hogy még két ilyen hét és két másik leadandó cím vár rám.

Nincsenek megjegyzések: