2009. október 29., csütörtök

(látni az alagút végén a ködöt)

Október vége van, ködöket gyűjtök. Van a gyenge, fátyolos, ami a folyó felől érkezik reggel, a céges tornyok mögül, és délig, miközben a billentyűket püfölöm, mindent kilúgoz odakint. Vagy a másik kedvencem, ami a kora esti sötétben elborítja a céges iroda körül az öreg palotákat: az ablakból elém táruló látványt fel lehetne használni egy régies filmben, két puhakalapos alak ülne a mű-autóban, a hátuk mögött pont ez a köd remegne a rosszul vetített háttéren és az Erzsébet-híd fehér vasai állnának ki belőle.

Nem mintha mostanában túl sok időt töltöttem volna a lakástól távol. Elkapott a régi berserker-üzemmód, és a nettelenség előnyeit kihasználva tényleg csak dolgoztam heteken át. Erre hirtelen azon kaptam magamat, hogy leadtam különféle szerkesztéseket, a cégnél négy év után hirtelen egy kicsit nem kell újabb szövegeket írni (mennyi minden javítanék át most, ha lehetne), elkészültem a regényfordítással is, és most hirtelen azt sem tudom, mihez kezdjek. (Dehogynem.)


Közben többé-kevésbé eltűntem a világ elől, ennek ellenére jártam könyvbemutatón, néha sörözni ,okkult hímzőegylettel szeánszolni, sőt hosszú megvonás után (noiz vagyok és két éve nem nyúltam szerepjátékhoz, tapsoljuk meg noizt) egy történet erejéig visszaestem és örültem neki.

5 megjegyzés:

gothposeur írta...

Ködadalékok: van még az autóúton esti reflektorfényben az autón néha keresztülszáguldó ködfolt. Meg van az a köd, amikor csak a piros lámpát látni, de az utat, az út túloldalán lévő panel falát már nem o.O (mondjuk ez tavalyi, de egy pillanatra nem hittem el, hogy jól nem látok).

Névtelen írta...

Mikor, hol fog megjelenni? O

brainoiz írta...

gothposeur: nem rossz gyűjtés!

O: Ha a fordítás a kérdés, akkor azt csak a Galaktika tudja. Ez Silverbergtől a Majipoor krónikái, és elméletileg idén még kijön. De majd meglátjuk, már nem rajtam múlik.

Diesel írta...

Már várom !

Jud írta...

adok neked olyan ködöt, ami ma leharapta a Misinát TV-tornyostul, hogy azt hittem, ismét alföldi városban élek.