2009. október 2., péntek

(nagyon rövid utazás a föld középpontja felé)


Tizennégy éve élek Budapesten, mégis tegnap ragadtam először a metrón a Déli pályaudvar, végállomás után. Nem tudom, hogyan történt, mire felnéztem a könyvemből, már megálltunk. Csak a némaság volt, a kihalt vagonok végtelen sora, zárt ajtók, a peron helyett vaskos kábelkötegek a falakon;

(aztán kimerészkedtem a csendbe és rögtön elnyelt a kulisszák mögötti világ; étlen-szomjan jártam a járatokat, ahol láttam, hogy szörnyek rágják a titkos alapzatokat, és ettől süllyed még mélyebbre a város, politikusokkal találkoztam, akik itt alapítottak titkos királyságokat az elcsalt milliárdokból, végül a spirálformában tekeredő labirintus mélyén halottnak hitt hősökkel kellett párbajoznom, hogy én legyek a következő bajnok)

de semmi izgalmas nem történt, a lámpákat sem kapcsolták le, hamarosan felbukkant a vezető, intett, hogy nyugi, és valóban, fél perc múlva elindultunk visszafelé és máris a Déliben voltunk.

Egy mítosszal kevesebb.

9 megjegyzés:

tapsi írta...

Azt hiszem, akkor mégis itt bukott meg az az elmélet, hogy te lennél a magyar Neil Gaiman :D vele nyilván szóról szóra és pontról pontra meg is történt volna mindez.

brainoiz írta...

volt ilyen elmélet? :D

(vagy megtörtént, én meg csak ködösítek)

Srakker írta...

„Megmondtuk. Nem megmondtuk, hogy ne jöjjön ide, meg ne jöjjön erre, he? Azbeszt! És erre meg még szabadon engedjük, hogy menjen, de ám ne beszéljen még csak allegó... allegró... meg utalásszinten se arról, amit idelent látott? De megmondtuk! Erre meg micsinál?!” - K. Jenő, Ügyeletes Másodosztályú Alvilágportás

Lez írta...

Lehetett volna sokkal rosszabb is. Nekem legalabbis nem a Neverwhere jutott egybol az eszembe, hanem a Midnight Meat Train.

Névtelen írta...

Kicsit más téma,ha már a twitteren a rádiumembert említetted :van más novellád is ,amit kiadtak?

brainoiz írta...

névtelen: igen, akad, nagyjából 20 novella meg két regény. ha érdekel, végre rászántam magamat és kilinkeltem oldalra az eddig megjelent dolgaimat.

http://brainoiz.blogspot.com/2002/10/bibliografia.html

(és köszönöm neked, mert a kommented volt az az enyhe lökés, ami ahhoz kellett, hogy rávegyem magamat erre az évek óta húzódó, hatalmas feladatra. komolyan köszi.)

én ezt ajánlanám: http://bit.ly/wCP5f

lafy írta...

Hehe... jópár éve ismerjük egymást, de még így is volt meglepetés a listán.
A fordításaidat nem akarod egybegyűjteni egy listába(legalább amikre büszke vagy :))? Az is igen terjedelmes lenne.
Köszi! ;)

brainoiz írta...

lafy: ennek örülök!

és a fordításlista jó ötlet. az is megvan, szintén a honlapra szántam.

brainoiz írta...

Lez: a Midnight Meat Train nekem is eszembe jutott... (szeretem azt a novellát, bár ha átélni kell valamit, inkább a neverwhere)