2006. január 25., szerda

(hű)

Az egyik novellám inspirált egy egész regényt. Nagyon furcsa érzés.

"Még mielőtt bárki is plágiummal vádolna, el kell mondani, hogy az alapötlet nem a sajátom. Sci-fi novella íróként, fordítóként talán nem ismeretlen a neve Juhász Viktor barátomnak, aki az Átjáró című folyóirat – talán két-három évvel ezelőtti – egyik számában tette közé a Rádiumember magányossága című novelláját. A Turulfi valójában ennek egy továbbgondolt és sok szempontból átdolgozott változata."

A regény szerzőjével, Tokaji Zsolttal interjú itt.

Megtisztelő, zavarba ejtő és ijesztő is egy kicsit.
(És alaposan át kell gondolnom, hogyan tudok ezután visszatérni a Rádiumember sohasem létezett, retrofuturisztikus, jazzes Budapestjére.)

A hírért köszönet Rorimacknek.

12 megjegyzés:

Bright írta...

Hümm. A képeket és a főhős nevét látva igen-igen erős fenntartásaim vannak.

Rádiumember Budapestjéről pedig ne tegyél le, vannak, akik elolvasnának pár rádiumemberes regényt. :)

Srakker írta...

Ja, ja. Pont amit a vézna mond. Rádiumembert akarunk. (Dismembert meg majd megírom én. :ide lőjetek: )

Srakker írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Srakker írta...

Navazze, kétszer küldtem el. Egyszer is elég rossz volt.

Névtelen írta...

noiz, ez a cucc borzalmas és szánalmas, és ne vállalj fel vele kapcsolatot. Turulfi??? uramisten.

rosseb írta...

turulfi??? akkor hogy hívják a többi szereplőt? csudalegény? tündelány? és van benne hétszűnyű kapanyányi monyók is?
respect, brain! kár, hogy az ihlet valaki olyat talált meg, aki -a cím alapján- végzetesen félreért(h)ette az egészet. mert a rádiumember tényleg jó.

magamura írta...

Nem tudtam, hogy ez lesz belőle. :(

Tessék Rádiumemberes történeteket írni, nem baj az, ha két jó író is ír "ugyanarról". Legfeljebb majd lesz egy crossover...

rosseb írta...

igazad van, hello.
mondd csak: téged érdekelne egy "szittya űrbázis" c. könyv?

brainoiz írta...

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat! Leginkább hellospaceboy mondta azt, amit igazából most szeretnék.
Az, hogy nekem furcsa a szituáció, nem negatívumnak szántam (szerintem logikus, hogy az, hiszen eddig nem fordult elő velem ilyesmi), és mint írtam, határozottan megtisztelő. Ez független attól, milyen lesz a végeredmény, amit nem olvastam, nem olvashattam, ezért nem is értékelhetek. (Én remélem, hogy jó lesz.)Kapcsolatot amúgy nem is vállalhatnék fel vele, hiszen az elbeszélésem fellobbantó szikra volt, amiről nem tudtam, nem befolyásolhattam (ez a postban is említett "kicsit félelmetes" effekt), és szerintem nem is próbáltam volna... :)
Magamurának (főleg): remélem, nem úgy tűnt, hogy emiatt tettem le szegény Rádiumember jövőjéről :)talán érthető, hogy a regényt nem tudom nem számításba venni, de ha nem veszem elő többet az ötletet, az nem miatta lesz (A R. magányossága leginkább egytörténetes poén volt, néhány lehetséges novellaméretű folytatással a fejemben, ami megvan, csak vár). Hát ennyi. Bővebbet meg majd a regény után...

brainoiz írta...

Update: egyébként most találtam meg a szerző honlapján a részletesebb ismeretőt (majd legközelebb előbb kattintok, utána postolok), és az is igaz, hogy azért ennél talán kevesebb egyezésre számítottam... hmm-hmm.

Meglátjuk.

Névtelen írta...

Izé... most nem azért mondom, de ha a regényben nincs feltüntetve forrásnak a Rádiumember, akkor ez plágium, akármit is mond a riportban. Mondom ezt a szerző honlapján található ismertető elolvasása után.

Egyébként tényleg a barátod?

brainoiz írta...

Béka: az ismertető elolvasása kissé megváltoztatta a hozzáállásomat (ezért kellett volna előbb körülnézem, de nem jött össze korábban). Az "ihletet kaptam belőle" nem egyenlő a "szinte teljesen átvettem az egész novella cselekményét és szereplőit" című dologgal. Az előbbit egyáltalán nem tartom elítélendőnek, és ha tőlem származik az alap, megtisztelőnek találom, lásd fent -- az utóbbinak viszont egyáltalán nem örülök. A kettő között persze van egy bizonytalan hatérmezsgye -- mi a továbbgondolás és mi a lenyúlás? Mi a "tribute", mi a kópia, és mi van közötte? Ez amúgy is vesszőparipám, csak fura, hogy most tesztelhetem magamon.

TZS amúgy tényleg jó ismerősöm, onnan ered, hogy olvastam egy kéziratát. Amolyan netes haverság,rendszertelen, kellemes hangulatú emailváltásokra korlátozódik, egyszer találkoztunk csak személyesen az elmúlt két évben, és pl. erről ap rojektről nem tudtam. Ez persze tovább komplikálja a dolgokat...