2015. december 31., csütörtök

(nem szoktam évet értékelni, de)


...váratlanul nekem is lett ilyenem.

2015 izgalmas év volt, és szerencsére az „izgalmas” minden negatív aspektusa nélkül (lásd még „may you live in interesting times” ill . „define interesting”). Szakmailag különösen erősre sikerült, idén novemberben ünnepeltem tizedik szövegírói-tervezői évemet a NeocoreGames­nél, tavasszal eljutottam San Franciscóba és Los Angelesbe játékot promózni különböző magazinokhoz, hasonló apropóból öt napon át prezentáltam újságíróknak a kölni Gamescomon (a végén manuálisan átállították a nehézségi fokozatot, és kétszer is egy élő közvetítésben találtam magamat), itthon meghívott vendég voltam a remek iddqd podcastben, kiadtunk két játékot és egy összecsomagolt, újravágott trilógiát, bejelentettünk egy új címet, amelyen a háttérben már kalapáltunk egy idején. Ami a másik szakmámat illeti – ahogyan ezt tavaly már tudtam előre –, idén tényleg nem fordítottam egyetlen regényt sem, de néhány novella még belefért, mert a szerről fordításról nehéz lejönni. Turistáskodtam Berlinben, Prágában és Angliában, itthon ismét távolról indítottunk Villányban, jártam titkos légszeszgyárban, őszi erdőkben és áztattam magamat ködös téli délelőttön egy szabadtéri termálvizes medencében. Az elmúlt években először talán idén olvastam a legtöbb könyvet meg képregényt, viszont nagyon keveset játszottam, asztal melletti kockahajigálós partit meg összesen egyszer sikerült összehozni. Sajnálatos módon idén újra egyre többször gondolkodtam el azon, vajon mikor nem túl késő még lelépni ebből az országból, és megint rájöttem, hogy egyelőre sok minden tart itt. Bár voltak időszakok, amikor remekül ment minden, most több olyan periódus is akadt, amikor kifejezetten rosszul éreztem magamat, viszont legalább végre eltöprengtem azon, mihez kellene kezdenem ezzel. Ami az írást (illetve a nemírást) illeti, idén majdnem őszintén feladtam a küzdelmet, de végül csapataim továbbra is harcban állnak, egyelőre látható eredmények nélkül, hacsak a két telejegyzetelt füzetet és az aktuális számvetés szerint két tucatnyi listázott, megírandó ötletet nem számolom, bár nem számolom, mert a túl sok az annyi, mintha nem is lenne, de hát jövőre is kell izgalom.

Nincsenek megjegyzések: